När ska jag beställa för att få mina varor innan Julafton 2017?

 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveransgarantin, men väder och förseningar hos Posten kan vi ej påverka så dessa leveransdatum gäller förutsatt att vädret är bra och att förseningar hos Posten ej sker.

För att få en prioriterad hantering hos oss på din leverans rekommenderar vi att du väljer tilläggstjänsten Expressleverans i kassan.

Följande leveranstider gäller på produkter som finns i vårt webblager.
Har vi produkten på lager markeras det med en grön bock och texten "Omgående leverans"


Till storstäder: Stockholm, Malmö, Göteborg

 Beställ senast Fredag den 22:a december 15.00 med Expressleverans

   Normal leveranstid: 1 arbetsdag  

Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på lördag den 23:e.
(OBS! Gäller endast försändelser skickade som Mypack Collect)


Söder om Gävle (endast fastlandet)

 Beställ senast Torsdag den 21:a december 15.00 med Expressleverans

   Normal leveranstid: 1 arbetsdag  

Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 20:e december istället)


Gotland eller norr om Sundsvall (Söder om Boden)

 Beställ senast Onsdag den 20:e december klockan 15.00 med Expressleverans

   Normal leveranstid: 2 arbetsdagar

Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 19 december istället)


Norr om Boden

 Beställ senast tisdag den 19:e december klockan 16.00

    Normal leveranstid: 3 arbetsdagar

Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 18 december istället)


  Tips för att få din order i tid

  • Var noga att du anger korrekt mobilnummer när du lägger din order. Om vi kan SMS-avisera din försändelse tjänar du en leveransdag!
  • Se till att du får spårningsinformation och kollinummer när du lagt din order. Detta ska komma i samband med mailet från oss där vi informerar om att vi har skickat din order från vårt lager. - Har du inte fått något - kontakta oss direkt!
  • Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).
  • Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Posten? - Kontakta oss eller Posten direkt
  • Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan? - Kontrollera om paketet är framme med hjälp av ditt kolli-id. Avier är bara påminnelser.
  • Står det på Postnord.se att det redan är framme men du inte har fått någon avi? - Ta med ditt kolli-id & legitimation för att hämta ut din försändelse


Viktiga datum

Tisdag 19:e Beställ senast om du bor norr om Boden
Onsdag 20:e Beställ senast om du bor på Gotland eller norr om Gävle, men söder om Boden
Torsdag 21:a Beställ senast 15.00 om du bor på en ort som normalt har en dags leverans med Posten. Gävle eller söder om Gävle samt fastlandet och storstäder.
Fredag 22:a Beställ senast 15.00 om du bor i antingen Stockholm, Göteborg eller Malmö för att ha din leverans på lördagen. (Gäller endast Mypack Collect)

Använd sökfunktionen HÄR för att kontrollera.


Spåra ditt paket

När ditt paket skickas får du per automatik en leveransbekräftelse till din epost där du hittar ditt kollinummer.

Du kan även följa din försändelse via 'Din Sida' för att hålla koll på kollinummer och orderstatus.

Har du inte fått något mail? - Kontakta oss omgående.

Du kan även spåra kollinumret direkt via denna länk


  Kontakt med Kundservice

När du kontaktar vår kundservice gällande din leverans är det ytterst viktigt att märker ditt mail tydligt med JULLEVERANS.

Detta för att ditt mail ska komma till vår orderavdelning så fort som möjligt.

 

Logga in