När ska jag senast beställa för att få mina varor innan julafton? 

Julen står för dörren och i dessa ovanliga tider är det mer populärt än någonsin att handla sina julklappar på nätet från hemmets lugna vrå. Vi uppmanar därför alla våra kunder att vara ute i god tid och beställa hem sina julklappar så snart som möjligt. Nedan finner du information gällande Postnords leveranstider och när du senast behöver beställa dina julklappar för att du ska få hem dem i god tid innan paketöppningen på julafton.  

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla vår leveransgaranti, men väder och förseningar hos Postnord kan vi inte påverka. Leveransdatumen nedan gäller förutsatt att produkten finns i lager hos oss (Lagerstatus: Omgående leverans), att vädret är bra och att det inte blir några förseningar hos Postnord. För att få en prioriterad hantering hos oss på din leverans kan du välja tilläggstjänsten Expressorder i kassan. Då kommer din order att prioriteras på vårt lager och lämna oss snabbare!

Osäker på vad du ska köpa eller hann du inte få in din order i tid? Ingen fara! Ladda ett presentkort med önskad summa! Det är en present som alltid uppskattas, och du kan skicka presentkortskoden direkt till mottagaren på julafton eller skriva ut, slå in och lägga direkt under julgranen. Du kan välja valfri valör mellan 200 - 10.000 kronor, och koden levereras direkt under "Min Sida" när köpet är genomfört.

Sista beställningsdatum


Har du frågor gällande sista beställningsdatum eller våra olika leveransalternativ? Hör av dig till oss!

Spåra ditt paket

När ditt paket skickas får du per automatik en leveransbekräftelse till din e-post där du hittar ditt kollinummer.
Du kan även följa din försändelse via 'Din Sida' för att hålla koll på kollinummer och orderstatus.

Har du inte fått något mejl? Kolla gärna i din skräppost om den har råkat hamna där, annars ber vi dig kontakta kundtjänst omgående.

Du kan även spåra kollinumret direkt på PostNords hemsida eller på Brings hemsida. Pssst! Du kan även spåra ditt kollinummer direkt via vår Chatbot Decibelle!

Beställ på nätet - Hämta i butik

För att du ska slippa trängas på ett postombud kan du välja att handla via vår e-handel och få det skickat till din närmaste BRL-butik. När din order landat på plats i butiken, så får du ett SMS och kan hämta ut din order i butiken. Du kan givetvis ringa till närmaste BRL-butik om du vill hämta din order utanför butiken eller om du vill att det placeras direkt i ditt bagageutrymme.

Sista beställningsdatum för att hämta i butik är söndagen den 17:e december.

Hemleverans - För din trygghet

För din trygghet, kan du givetvis alltid välja hemleverans om du vill att paketet kommer direkt hem till din dörr eller port. Leveransen kan även göras utan signatur, för en helt kontaktfri leverans.

Spåra ditt paket med PostNords app

PostNords app går att ladda ner gratis på App Store eller Google Play Store. Denna smidiga app gör det enkelt att hämta ut dina paket. Om du kopplar ditt telefonnummer till appen, så kommer paket som skickats från vårt lager automatiskt dyka upp i appen. Då får du möjlighet att spåra paketet, och du får notiser när din beställning finns att hämta. I appen kommer du se ett "Digitalt AVI", som gör det enkelt för ombudet att plocka fram ditt paket. Du kan även använda mobilt bank-ID för att hämta ut det, utan att behöva uppvisa legitimation.

En annan smidig finess är att du kan dela din avi med en vän eller familjemedlem, som sen kan hämta ut paketet åt dig. Då använder ni båda mobilt bank-ID för att identifiera er.

Spåra ditt paket med Budbees app

I år har vi även adderat ännu fler fraktalternativ och valmöjligheter vid beställningstillfället! Vi har lagt till Budbee (box- och hemleverans) som fraktalternativ. Perfekt om du har ett favoritombud eller exempelvis vill välja ett ombud nära din arbetsplats. I kassan på BRL.se kan du se ett estimerat leveransdatum med Budbee, men ha i åtanke att förseningar kan ske. Leveranser med Budbee kan även ske på lördagar och kvällar. Så fort din order är lagd och Budbee har hämtat upp ditt paket från vårt lager kan du följa ditt ljudpakets resa med Budbee-appen som kostnadsfritt går att ladda ner på App Store eller Play Store.

Spåra ditt Bring-paket med Mina Paket

Du kan även använda Mina Paket-appen från nShift. Den hittar du högt på topplistorna på både iOS- och Android-appbutik. Appen är helt gratis och fungerar på samma sätt som PostNords app. Koppla ditt telefonnummer till appen och skickade paket från BRL kommer automatiskt komma upp där, oavsett om du valt Bring eller PostNord som fraktalternativ. Smidigt och enkelt!

Visste du även att Bring erbjuder smidig upphämtning av paket. När din beställning landat på önskat ombud kan du gå in på länken i SMS:et och välja Bank-ID som legitimeringsalternativ. Ingen id-handling behövs, det vill säga! Har du fler frågor gällande våra fraktalternativ? Tveka inte att höra av dig!

Tips för att få din order i tid

  • Var noga att du anger korrekt mobilnummer när du lägger din order. Om vi kan SMS-avisera din försändelse tjänar du minst en leveransdag! Om du inte kan ändra mobilnummer när du ska handla, logga in på Klarna och se till att rätt uppgifter är inskrivna där.
  • Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).
  • Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Postnord? Kontakta oss eller PostNord direkt!
  • Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan?  Kontrollera om paketet är framme med hjälp av ditt kolli-id. Avier är bara påminnelser.
  • Står det på Postnord.se att det redan är framme, men du inte har fått någon avi? Ta med ditt kolli-id & legitimation för att hämta ut din försändelse!
Logga in