Retur

Returhantering

Som kund hos BRL Electronics har du rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar från det datum du mottagit produkten.
För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Returrätten/ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment. Den gäller inte heller tillklippta produkter som t.ex. kablar och tyger på löpmeter eller specialbyggda produkter som baslådor anpassade efter en specifik bil.
Vid retur av delar i ett paket där priset är rabatterat betalar kunden ordinarie pris för den enskilda produkten som behålls i kundens ägo.


steg 1

Logga in på din sida med dina användaruppgifter. Antingen genom att klicka på MIN SIDA längst upp eller tryck här.


steg 2

klicka på fliken Retur på din kundprofil.


Steg 3

Välj från vilken order du vill göra din retur


Steg 4

Välj vilken produkt från den aktuella ordern som ska returneras.

(OBS! Vänligen markera produkten även om det endast är en produkt från din beställning som returneras.)


Steg 5

Välj om du vill få en ny produkt eller en återbetalning.


Steg 6 - Vid byte

Skriv in artikelnumret på den produkt du vill byta till.


Steg 6 - Pengarna tillbaka

Notera dina kontouppgifter för oss att sätta in pengarna på.
(Har du valt att betala faktura återbetalas pengarna av Klarna och då skriver du endast Klarna i dessa fält)


Steg 7

Skriv orsaken till din retur eller om det är någonting vi behöver veta gällande din retur. Klicka sedan på fortsätt


Efter du har klickat på fortsätt får du ditt returnummer som tydligt ska märkas på ytteremballaget samt den information du behöver för att skicka tillbaka din produkt.

Paketet skall alltid skickas som Företagspaket, alternativt brev för mindre produkter. Inte MyPack!

Paket som skickas som rekommenderat brev, postförskott eller dylikt som hamnar på ett utlämningsställe kommer inte att hämtas ut och gå i retur till kund.
Vänligen säkerställ med personalen på Posten innan du returnerar ditt paket att detta blir korrekt.

BRL Electronics ansvarar inte för kostnader som uppstår i de fallen där kunden ej skickat enligt Köpvillkoren.